Coraz więcej ludzi robi zakupy przez internet, bo to łatwe i wygodne rozwiązanie. Gotowe zamówienie szybko dostarcza im wybrana firma kurierska. Jest ich kilka, a jedna z najbardziej zaufanych to UPS. W artykule przedstawimy ogólną historię tego przedsiębiorstwa i typy usług, jakie świadczy. Sprawdzimy również, co zrobić, aby w razie pytań, mieć kontakt na linii kurier UPS – klient.

UPS – początki działalności

Często na ulicach widać auta dostawcze z charakterystycznym, rozpoznawalnym logiem. Czy każdy jednak wie, co kryje się pod skrótem UPS? Kiedy go rozwiniemy, to naszym oczom ukaże się nazwa: United Parcel Service.

To amerykańskie przedsiębiorstwo oferujące usługi logistyczne oraz przewozowe w ponad 200 państwach (poza tymi, które są objęte embargiem USA). Co ciekawe, firma rozpoczęła swoją swoją działalność dawno temu, bo na początku XX wieku!

Był 28 sierpnia roku 1970, kiedy niejaki James E. Casey wpadł na pomysł jej założenia. Ówczesny kurier ups najpierw dostarczał niewielkie paczki,, listy oraz jedzenie w mieście Seattle w stanie Waszyngton. A robił to, poruszając się na rowerze. Dopiero od 1913 roku firma miała do dyspozycji samochód silnikowy Ford T. Na rynku europejskim pojawiła się w latach 70., a w Polsce świadczy usługi od 2005 roku.

Rodzaje usług krajowych

UPS wysyła i dostarcza paczki nie tylko na terenie całego kraju, ale także za granicą. W pierwszym przypadku gwarantuje doręczenie oczekiwanego zamówienia w konkretnym dniu i czasie. Klient może zdecydować się tutaj na kilka ciekawych opcji, w zależności od czasu dostawy.

Są nimi usługi, takie jak między innymi: UPS Today Express (wtedy przesyłka dotrze w ciągu 1 godziny), Express Saver (2,5 godziny), UPS Today Standard (doręczenie będzie możliwe do końca dnia) czy UPS Express Plus (do godziny 9.00 kolejnego dnia). Dodatkowo możliwe jest np. ubezpieczenie przesyłki oraz inne opcje, jak zaznaczenie, czy ma być ona pobraniowa.

Kontakt z UPS

Firma oferuje oczywiście odpowiednie wsparcie klientowi. Jeżeli więc chce on zgłosić jakiś problem, to może zatelefonować albo wysłać e-maila. Ostatecznie warto wybrać formularz udostępniony na oficjalnej stronie i tam zaznaczyć temat zgłoszenia.

Jest także szansa na bezpośredni kontakt z kurierem. Jego numer telefonu otrzyma się w wiadomości tekstowej, która jest wysłana tuż po nadaniu paczki, wprowadzeniu zamówienia do systemu i trafienia przesyłki do sortowni.

Kurier UPS będzie mógł porozmawiać, jednak należy pamiętać, że ma dużo pracy. Musi przecież rozwieźć wiele zapakowanych towarów w ciągu danego czasu.